Otakar Almatir Jalůvka – jakékoli autorské a odborné texty Ukázky / scénáře - texty - poezie - slogany - články - projekty - řešení Scénáře (výběr) (texty nemusí vždy vyjadřovat názory autora)
VETERANDISKO I (1987) Retrospektivní audiovizuální pořad s užitím autentické dobové techniky a originálních nahrávek, mapující vznik a historii naší populární hudby prvé poloviny dvacátého století, včetně její symbiózy s divadlem i filmem (Osvobozené divadlo V+W atd.).
Příjemný a dobrý večer, dámy a pánové. Ne, nemusíte se bát, charleston Vás dnes učit nebudeme a upřímně se přiznáme, že jej ani neumíme. Chceme Vás však přivítat u poslechu starších desek, z nichž už mnohé z nich vyvolávají jen nostalgické vzpomínky, či shovívavý úsměv. Stěží se dnes vžívá do doby, kdy rádio bylo majetkem mála vyvolených, televize neexistovala a filmy byly, bohužel, tehdy ještě němé. Jediným nositelem moderní populární hudby byl gramofon a hudební soubory, či různí, více nebo méně známí písničkáři, účinkující v kavárnách, klubech, divadlech, anebo v tenkrát módní novince - kabaretu.
Mladí posluchači, které dnes, téměř na každém kroku a ze všech stran bez problému obklopuje hudba jakéhokoliv druhu, se jen těžko mohou vcítit do ovzduší, kdy něco takového nebylo ani zdaleka tak samozřejmé.
Jako všude v Evropě, tak i u nás byl nový typ populární hudby pociťován jako něco cizího a nasazeného na domácí tradice. Trvalo dlouho, než se lidé naučili poslouchat novou hudbu, jejíž podněty ležely za mořem a domácí skladatelé a interpreti je více či méně oblékli do slušivého kabátu podle domácího střihu.
Zanechme však teorie a konečně bychom Vám mohli prozradit, co jsme si pro Vás na dnešek přichystali. Je to šest osobností, které se nejvýrazněji zapsaly do historie naší moderní populární hudby, nějaké zajímavosti z jejich života a samozřejmě, že jsme nezapomněli na hudební ukázky.
Při poslechu původních historických nahrávek musíme občas tolerovat i některé nedostatky, které jsou zaviněny skutečností, že původní matrice se nedochovaly a dobové nahrávky je proto nutno reprodukovat z více či méně opotřebovaných, původních starých standardních desek, neboť naším cílem je uvádět pouze autentické originály...
VETERANDISCO II (1988) Další audiovizuální pořad s použitím originální dobové techniky a autentických záznamů, věnovaný osobnostem, které se nejvýrazněji zapsaly do historie naší moderní populární hudby.
Po skončení druhé světové války začíná téměř dvacetileté období působení Vlachova orchestru v divadle ABC společně s Janem Werichem. V padesátých letech nesmí hrát orchestr mimo divdlo a nikdo neví proč. Je to doba úvah o novém poslání populární hudby.
V daných podmínkách jde o revoluční proces, v němž se vedle celkového pozitivního trendu a vyznění objevují i chyby. V tomto případě to je jednostranné negatívní nazírání na jazz, a bohužel však hlavně na jeho americký původ... Toto období hledání směru vývoje populární hudby překlenul Karel Vlach nahráváním tvorby Jaroslava Ježka z Osvobozeného divadla, jako například v písničce Jana Wericha ze hry "Kat a blázen" - Šaty dělaj člověka, kterou zpíval spolu s Jiřím Voskovcem již v roce 1934.
26.února 1986 se definitivně uzavírá jedna slavná kapitola českého jazzu, modrní populární hudby a původní písničkové tvorby českých autorů. Dotlouklo srdce člověka, který se celý svůj život věnoval jen a jen hudbě. Orchestru chybí pouhé dva roky do jeho téměř neuvěřitelné padesátileté existence.
Co říci závěrem? Snad se bude hodit jedna jeho myšlenka, která vždy platila, platí a platit bude: "S muzikou není život snadnej, ale krásnej!"
Tímto valčíkem na rozloučenou se s Vámi loučíme i my a snad se zase někdy sejdeme a zavzpomínáme si na naší "Veteran-diskotéce", jak to všechno vlastně začínalo a co předcházelo tomu, čemu se dnes říká moderní populární hudba, tak jak ji známe a posloucháme dnes.
Na brzkou shledanou při některém z našich příštích pořadů.
ZATOULANÍ BÁSNÍCI, aneb poezie v hudbě (1989) Díl I. - Josef Kainar. Komponovaný audiovizuální pořad, věnovaný jeho zhudebněným básnickým textům v podání různých interpretů, žánrů a hudebních stylů.
Skladba "Kuře v hodinkách" rockové skupiny Flamengo a zpěváka Vladimíra Mišíka, ukázka ze stejnojmenné dlouhohrající desky, patří už řadu let do zlatého fondu domácí rockové hudby. Obsahuje původní českou rockovou tvorbu, spojující moderní postupy v aranžmá s ryze domácí melodikou a v písňové tvorbě tvůrčím způsobem využívá básnických textů národního umělce Josefa Kainara.
A právě tuto osobnost, všestranně nadaného básníka, píšícího bez sentimentality a banalit, jimiž je populární hudba zamořena, bych Vám rád představil ve spojení s různými hudebními žánry. Ale začněme od začátku...
Když si člověk poslechne desku Vladimíra Mišíka a skupiny Etc.. "Stříhali dohola malého chlapečka", stávají se pro něj zcela bezpředmětné veškeré diskuze o tom, zda může být i populární hudba uměním, nebo zda je pouze pokleslým žánrem. Podobně i otázka spojení moderní populární hudby s básnickým textem, s literaturou v té nejryzejší podobě. Je to balada o přistřižené touze bezbranného dítka, bohatě metaforická báseň, takové malé drama v kostce, nesnadno sdělitelné jinými než básníkovými slovy. Je to svět malé, dětské a nechápající úzkosti, do nějž se asociativně prolíná svět dospělý, zkušený a skeptický.
Tato píseň dostala folkrockovým impulsem Vladimíra Mišíka umocněnou působivost...
VŠICHNI STEJNĚ SKONČÍ V POSTELI, aneb první původní česká erotická komedie (1998) Filmová adaptace vlastní stejnojmenné literární předlohy - povídky ze součastnosti. Vše se děje za komických okolností a s nadhledem.
Ukázka ze scénáře (začátek)
Obraz 1. Vesnická diskotéka
Blikají barevná světla, silně nakouřeno, hlučná a rychlá hudba, titulková montáž. Po jejich skončení začne uvádět koktající diskžokej pomalou skladbu, sem tam přeskakuje deska.
Střídavé záběry na tančící páry: Velmi vysoká s malým partnerem, lesbičky, tlustý pár, dva homosexuálové a jiné karikatury. Chlapci se pohybují se silně ztopořenými údy, zřetelně se rýsujícími přes kalhoty, dívky zase pohazují vystrčenými zadečky, naditými v krátkých šortkách či přiléhavých minisukních a z hlubokých výstřihů jim vylézají kyprá poprsí. Všichni se silně potí.
Záběr na samostatně tančící dívku Blanku, která se zahledí směrem ke vchodu do sálu a zpozorní.
Ve dveřích stojí voják, a od ostatních návštěvníků se liší tím, že je o něco starší, také o něco větší a hlavně fešák. Zkušeným okem hodnotí situaci - není ji zrovna nadšen. Blanky si nevšimne.
Skrz tančící dav se prodírá k baru, kde zaujme místo vedle pěkné, byť tak trochu kypré dívky, Mileny.
Navazují spolu hovor, který však zaniká v hluku diskotéky.
Vojákovi se dívka zjevně líbí, taktéž dívce se voják zamlouvá a vine se k němu.
Z davu se k nim protlačuje Blanka, staví se mezi ně a ptá se kypré dívky:
ANTÉNA (1999) Epizoda ze seriálu "Tak jde život" z cyklu krátkých komických příběhů beze slov - grotesek ze současnosti, zachycujících život kolem nás. Tento díl je o tom, co všechno může způsobit taková porucha...
Ukázka ze scénáře (začátek)
Obraz 1. Před domem
Obraz 3. Předsíň
HUSA (2000) Epizoda ze seriálu "Tak jde život" - krátký, hluboce lidský, groteskní až morbidní příběh ze současnosti o tom, že každá, byť i zdánlivě neřešitelná situace má řešení, pokud se však hledá a nachází... Rozepsáno více námětů a pokračování.
Ukázka ze scénáře (začátek)
Obraz 1. - Kuchyně
Obraz 2. - Před domem
ŘEKA VZPOMÍNEK (2005) Současný, romanticko-dramatický letní příběh, inspirovaný skutečnými událostmi. Filmová adaptace příběhu dvou mladých lidí. Autor literární předlohy "Řeka vzpomínek" (2001) a scénáře. Na hudbu k tomuto filmu napsal i pár písňových textů ("Mr. Silver" a "Láska v nás").
Ukázka ze scénáře (začátek)
OBRAZ 1.
POMNĚNKY (2019) Romanticko-dramatický přibeh ze současnosti o cestách několika mladých lidí za štěstím a úspěchem. Celovečerní film, jehož závěr je záměrně zpracován tak, aby poskytl prostor pro další připravované volné pokračování příběhu. Nové zpracování vlastní literární předlohy "Řeka vzpomínek" (2001), autor námětu i scénáře.
Ukázka ze scénáře (začátek, 2. obraz)
OBRAZ 2.
Texty (výběr) (texty nemusí vždy vyjadřovat názory autora)
Poezie (výběr)
MY
Nežijeme kde bychom chtěli.
SMOG
Venku zas ten zasranej smog.
HRA
Rozdávali si lásku Tahali stále větší
Nikdo nechtěl
POHŘEBNÍ
Řekla mi
Tak jsem se
Slogany (výběr)
Vodka PUSHKIN – vodka, která píše!
Je radostí a požitkem nechat se vyhodit na dlažbu značky BETA!
Ke každé botě BAŤA - druhá bota zdarma!
Umírá s úsměvem - je pojištěn u ČESKÉ POJIŠŤOVNY!
Články (výběr)
KAM SPĚJE SOUČASNÁ SPOLEČNOST Proč klesá kulturní a estetická úroveň současné populace Každá společnost se skládá z větší části průměrných až podprůměrných jedinců (inteligence, genetická výbava, schopnosti, sociální původ, vzdělání apod.) a menší části nadprůměrných jedinců, přičemž tvůrčích jedinců-umělců je jen pár a to jsou ti, kteří svou nespokojenost projevují veřejně. Společnost jako většinový celek poslouchá populární hudbu, čte bulvár, sleduje TV seriály a chodí na muzikály nebo v létě ležet u moře nebo v zimě klouzat na lyžích. Lidé jsou unavení a vyčerpaní, chtějí se po práci jednoduše bavit, odreagovat, nepřemýšlet, nejít do hloubky, neřešit problémy, nechtějí se učit vnímat nové, kvalitní věci. Je to jejich svobodná volba, tito lidé tvoří gro ekonomiky státu a nikdo nemá právo je za to odsuzovat. Právě oni mimo jiné vytvářejí prostředky a prostor pro tvorbu náročnějších jedinců-umělců, kteří nemusejí jinak pracovat. Pár náročnějších lidí přitom má možnost ukojení svých vyšších nároků na úkor nenáročné většiny kdykoliv, tak to skutečně je. Třeba ve svých klubech. Proto je mnoho umělců a jejich výkony uznáváno pouze odborníky a naopak zcela nepochopeno plebejci. Viz: Co to je za vrzání, to je strašné...(Česká filharmonie), Co to je za čmáranice, co to má znamenat, to je hrůza.....(Pablo Picaso), Co je to za příšerný krám....(plastika v Národní galerii) tak podobně... Děti to slyší od rodičů a tento názor si pak nesou celý život a předávají dál. Nemají přirozeně zájem ani potřebu se dále touto věcí zabývat, jít do hloubky, snažit se o pochopení či o další vzdělání. Proto si tito lidé raději zajdou třeba do ZOO, kde je plno roztomilých čumáčků a chlupáčků, tak jako doma nebo v dětství plyšáčků...
Snaha umělců a vzdělávacích institucí o změnu Nikdy se umělcům ani jiným nepodařilo a nepodaří toto změnit (ostatně toto ani není jejich posláním ani prvoplánovým cílem), nelze totiž předělat člověka, nelze měnit jeho způsob vnímání, myšlení, chápání, jeho vůli, to je dáno geneticky a nepodařilo se to ani komunistům (viz Nový, socialistický člověk, komunista tělem i duší, nová směna, nová generace...), vždy z toho vypadla ta samá a stejná kopie. Potomci se totiž skládají z genů svých rodičů, z ničeho jiného ani lepšího a tudíž nelze vyžadovat od potomků vyšší kvalitu, než byl materiál použitý při jeho tvorbě. Výmluvy na nedostatky školství a vzdělávací instituce neobstojí. Po kom to dítě je - no přece po svých rodičích... Je důležité si uvědomit, že umělecká úroveň a stupeň této úrovně je vnímán čistě subjektivně a nelze jej proto paušalizovat. Je závislý na stupni a míry vnímání vkusu, krásy, kýče, záleží na zkušenostech, přehledu, vzdělání, sociálních poměrech, citu, emoční schonosti apod. posuzujícího jedince. Nelze obviňovat většinu lidí za to, že uměleckým dílům nerozumí, oni jim prostě z mnoha důvodů rozumět nemohou a nechtějí a je třeba toto demokraticky respektovat, třeba tím, že se jim umělci nebudou vnucovat anebo je urážet. Umělci totiž zase neumí to, co tito ostatní lidé, kterých je většina a mnohé by s trochou dávky empatie dokázali pochopit, že život v jejich světě je o něčem úplně jiném. Vše totiž prochází nezbytně a logicky procesem neustálého vývoje a tudíž i civilizace a současná společnost se vyvíjí, přičemž tento vývoj v časové ose zachycuje období jejího vzniku, růstu, vrcholu i období úpadku. V jaké fázi vývoje se nacházíme právě nyní, je jasné... I konec a pád Římské říše jakožto vyspělé civilizace byl provázen celospolečenským a tím i kulturním a morálním úpadkem, nerespektováním ničeho, dovršením blahobytu, bylo to období užívání si všeho nadmíru a opovrhováním všeho hodnotného. Byl to volný let, po kterém logicky následoval rychlý volný pád. Jak podobné...
KRÁSA, ANEB CO JE KRÁSNÉ A CO NENÍ KRÁSNÉ Ačkoliv je slovo „krása“ abstraktním pojmem, stále se nalézají nic nechápající jedinci, snažící se tomuto slovu dát nějaký, většinou však svůj obsah a také se jej snaží nějak blíže konkretizovat, bohužel vždy směrem ke svému subjektivnímu, dle svého názoru však tomu nejlepšímu a nejvytříbenějšímu vkusu. Není známo, kdo jim dal právo určovat co je krása a co je krásné a co není krásné. Zřejmě asi pouze oni sami se cítí být těmi vyvolenými.
Co je to vlastně krása? Krása je kombinace barev, tvarů, předmětů, zvuků, pohybů a situací v daném čase a prostoru, způsobující u zúčastněné osoby vnitřně prožívaný nebo prožitý vzrušující pocit nebo jejich kombinace a těmito kombinacemi záměrně či bezděčně vyvolané žádoucí pozitivní a estetické emoce (krásno, pěkno). Tyto emoce jsou, stejně jako u autorů uměleckých děl, produktem činnosti vyšší nervové soustavy. Vnímání krásy je tedy duševní činností. Tento proces probíhá kontinuálně, vědomě i podvědomě.
Krása je vnímána smysly – zejména zrakem (okolní svět, příroda, výtvarná díla) a sluchem (zvuky, hudba, mluvené slovo), ale i hmatem (povrch přemětů, těla), chutí (kombinace chutí jídel, koření a nápojů), nebo čichem (kombinace vůní či zápachů), nebo jejich vzájemnou kombinací, čímž dochází k jejich vzájemnému umocnění a zintenzívnění (příroda, film, divadlo, balet, audiovizuální show). Ke vnímání pocitu krásy literatury či poezie je zapotřebí buďto zrak nebo hmat (čtení), nebo sluch (poslech). Krásu světa, okolí, přírody i uměleckých děl však dokáží více či méně vnímat všichni a činí tak zcela nevědomky, bezděčně a nic přitom nedefinují, neřeší, neškatulkují a veřejně nekritizují. Tyto procesy vnímání krásy a krásna probíhají u každého neustále, vnitřně, spontánně a automaticky, bez jakéhokoliv vnějšího umělého řízení. Jakýkoliv pokus či umělá snaha tyto přirozené procesy jakkoliv řídit či kritizovat je pouze projevem nadřazenosti a vědomé snahy o manipulaci druhých, neboť tito mentorové nemají o nic vyšší schopnost vnímání krásy než ostatní lidé, protože jsou vybaveni stejnými smysly i mozkovými centry.
Kdo vymyslel krásu Pojem „krása“ si vymysleli lidé, kteří ve svém životě měli dostatek času k tomu, aby o tom mohli uvažovat. Tedy nemohlo se jednat o lidi, kteří by byli nuceni si sami obstaravat obživu, na to by jim nezbyl čas, ale jednalo se o příživníky a parazity dané společnosti. Tito jedinci, aby zdůvodnili svoji vyjímečnost a postavení, vymýšleli různé definice krásy, měřítka, příklady, a sami začali určovat, co je krásné a co ne. Toto činili a dodnes činí bez ohledu na názory ostatních subjektů a mnohdy i záměrně opačně k jejich protikladu. Je fascinující, jak je možné do nekonečna žvanit na téma umění, resp. krása, hledat její zdůvodnění, potřebu, její smysl, význam, vzory, podstatu a vždy to nějak nenápadně spojovat s propagací vlastní činnosti a sebezviditelňovánim, nebo vyvoláváním dojmu odbornosti a kompetentnosti parazitováním pod rouškou sympatizování s dílem jiným. Někteří se tím i úspěšně živí a co je nejhorší, dostává se jim i pocty, pochopení druhých, odměny a společenského uznání. Tento stav trvá dodnes a bude trvat i v budoucnu, neboť tu je a bude stále většina lidí, kteří se rádi nechají vést a manipulovat, kterým tento stav plně vyhovuje a kteří nechtějí a nemají zájem o těchto věcech vůbec přemýšlet. Nemají na to čas, potřebu ani ochotu. Většina lidí tak tento diktát dobrovolně přijímá.
Vzory krásy 1. Vesmír a příroda – to je přirozeně a zdarma - od přirozených tvarů, útvarů, scenérií, zvuků, dějů, jevů, procesů, pohybů, fauny i flóry, vytvářených miliardy let evolučním procesem. Zde jsou zahrnuty i konkrétní a abstraktní vnitřní vize běžných lidí i tvůrčích umělců, jakožto projevu jejich vyšší nervové soustavy a činnosti mozku, vidiny a sny (nikoliv konkrétní hotové artefakty). 2. Umělé zdroje – vždy za účelem zisku - například módní návrhář, výtvarný umělec, hudební skladatel, kritikové veškerých uměleckých děl, nejrůznější soutěže, ve kterých krásu hodnotí členové laických i odborných porot (a jejichž výsledky se diametrálně liší) – viz například královna krásy - miss (sporná definice krásy), architektonické soutěže (Kaplického Chobotnice), lierární, filmové a hudební soutěže a festivaly, sportovní soutěže apod. Je dobré si uvědomit, že každý soutěžící (a to i ten následně poslední) chce vyhrát a tudíž si myslí a je pevně přesvědčen, že jen jeho produkt je právě ten nejdokonalejší a nejkrásnější a jako takový i zvítězí.
S krásou žen je to jiné Fyzicky krásná žena je v podstatě žena, která je co nejvíce průměrná. Může se to zdát divné, ale je tomu opravdu tak. Protože jednotlivé části fyzického těla krásné ženy jsou co nejvíce průměrné. Nejsou například ani moc velké, ani moc malé, ani moc takové a ani moc makové. Musí být tak akorát, protože takové jsou ideální a tedy i krásné. Čím více částí těla má žena průměrných, tím je souměrnější, a proto i krásnější. To platí i pro muže a třeba i pro zvířata. Je možné vylepšit velikost či nesouměrnost některých částí těla korekcí plastickou chirurgií. Bohužel se ale u mnohé celebrity výsledky leckdy výrazně liší od ideálního průměru, a tak v konečném důsledku více než krásně působí spíš kýčovitě. Krásu žen naštěstí posuzujeme komplexně, jako celek, a podle více kritérií. Kromě vlastností fyzických a tělesných zde významnou roli sehrávají například i vlastnosti psychické a duševní. A v neposlední řadě zde hraje svou významnou roli také osobní přitažlivost, jakožto forma energetického vyzařování - sex-appeal.
Krása jako byznys Z výše uvedeného vyplývá, že krása, o které se neustále hovoří a která se kritizuje, vytváří, propaguje a jinak s ní manipuluje, je vždy předmětem byznysu menšiny. Není a nemůže být kýčem například západ slunce „in natura“, ale je kýčem, pokud je například namalován na plátně a nese přímé známky povrchní a podbízivé líbivosti za účelem jeho dobré prodejnosti. Krása je však pouze jedním z kritérií uměleckých děl, někdy převažují kritéria jiná, například údernost, dojemnost, útočnost, sugestivita, agrese, klid, energie, záměrná dekorativnost apod. Nejen člověk, ale i zvířata vnímají krásu, která je nedílnou součástí jejich života a která je od jejich narození obklopuje. Krásu ryzí, přirozenou, i tu uměle vytvářenou. Akorát ji nijak neřeší. Většinou o ní nemluví, vnímají ji vědomě i podvědomě jako nezbytnou součást svého života, světa, okolí, prostředí atd. Žádne žvanění na téma „krása“ na této skutečnosti nikdy nic nezmění. A ti, kteří krásu neustále řeší, hledají, určují, vymýšlejí, kritizují a jinak propírají, tak ti se tím většinou taky i živí nebo tak činí záměrně, vždy však s perspektivou nějakých osobních výhod.
CENY OBRAZŮ A JINÝCH VÝTVARNÝCH DĚL A JEJICH OCEŇOVÁNÍ Metodika a kritéria pro stanovení cen obrazů, grafických listů, plastik a jiných výtvarných a uměleckých vizuálně vnímaných děl
Cena a hodnota výtvarného díla Cena neboli hodnota výtvarného díla je umělecká a tržní. Tyto ceny se mohou velmi lišit. Cena je taktéž vnímána čistě subjektivně a odvíjí se od úrovně schopnosti chápání a vnímání posuzovatele a taktéž i od míry jeho vkusu, praxe a zkušeností.
Cena podle autora Cena uměleckého díla je pro jeho autora věcí velmi citlovou až přímo osobní, autoři mnohdy nedokáží sebekriticky reálnou cenu odhadnout nebo vyjádřit a mívají sklon k přeceňování nebo naopak k sebepodceňování. Svou roli zde sehrávají i psychologické faktory, jako jsou velikost vlastního ega autora a jeho ješitnost, nebo třeba i nezdravé sebevědomí a drzost oproti neopodstatněné skromnosti. Rodinní příslušníci ani známí jim v praxi poradit nemohou, a to z jednoduchého důvodu, že totiž za cenu, kterou jim poradí, si od nich toto dílo sami nekoupí.
Cena podle odhadců a znalců Ceny určují odhadci a znalci z oboru umění, kunsthistorikové popř. soudní znalci, ale i jejich odhady se v praxi velmi liší, zejména podle jejich účelu. Například odhad pro pojišťovnu a odhad pro určení dědické daně nebo bude jiný než odhad pro prodejce. Významný je i vztah těchto odhadců k uměleckému dílu či k jeho autorovi, k jeho prodejci nebo kupci, tedy výše odhadní ceny je vždy příznivější k té osobě, která si jej k odhadu najme. Cena odhadu tak může někdy převýšit i cenu posuzovaného výtvarného díla…
Cena podle úrovně a hodnoty díla Cena výtvarného díla by měla být určena především jeho uměleckou úrovní, tedy mírou schopností díla nonverbálně a pouze svým vzhledem oslovit a trvale působit na diváka, tzn. schopností díla fixace, přenosu a sdílení energetického potenciálu, obsahu myšlenek, pocitů, emocí nebo jiných informací z jeho autora na diváka se záměrným a cíleným dopadem. Tato sdílnost může mít různou podobu a úroveň, vyjadřenou uměleckým stylem nebo slohem, a to od primitivní až po velmi rafinovanou a je daná uměleckou úrovní autora a jeho vyzrálostí. S tím přímo souvisí i použité materiály a techniky, stejně jako nápad a jeho originalita, novost a unikátnost. Posuzuje se zde rovněž i míra vlastní tvůrčí kreativity a invence.
Cena podle vlastností díla Neméně důležité pro stanovení ceny jakéhokoliv výtvarného díla jsou jeho rozměry, hodnota použitého materiálu, rámu, popřípadě i jeho stáří a zejména také skutečnost, zda se jedná o žijícího autora, jehož tvůrčí cesta vývoje ještě není zakončena. Podstatná je i veřejná známost a proslulost autora, jeho renomé a společenská prestiž, stejně tak jako odborné kritiky jeho děl. Dosažená akademická hodnost nebo odborné umělecké vzdělání autorovo nebývá vždy zárukou umělecké kvality a úrovně jeho děl, má však na jejich cenu nezanedbatelný vliv a zejména pro zájemce a kupce z řad laické veřejnosti je tato informace velmi důležitá a mnohdy i podstatná.
Cena podle účelu, funkce a poslání díla Dalším kritériem pro posouzení ceny výtvarného díla je jeho účel, smysl, jeho zamýšlená funkce a poslání. Jsou díla aktivní, pasívní i neutrální, jako například díla určená k provokaci, propagaci, relaxaci, zamyšlení, meditaci, nebo díla účelová, designová a díla záměrně určená pouze k nenáročné dekoraci jako doplněk, např. interiéru apod., přičemž se tyto funkce mohou vzájemně prolínat a vytvářet tak díla multifunkční s různou mírou vkusu. Toto všechno jsou důležité faktory pro autory děl i jejich potenciální kupce.
Cenu stanoví autor díla sám Obecně platí, že cenu výtvarného díla za účelem jeho prodeje si autor stanovuje sám, po reálném a sebekritickém zvážení jeho skutečné hodnoty. Při nadsazení ceny bez znalosti tržního prostředí a zájmu kupujících se autor vystavuje nebezpečí neprodejnosti díla a v případě jeho podcenění zbytečně ztrácí. Svou roli zde hraje taktéž i skutečnost, zda se jedná o tzv. tvorbu volnou, vytvořenou z vlastní iniciativy autora a posléze nabídnutou k prodeji, anebo zda se jedná o dílo vytvořené na základě objednávky či jiné formy zakázky, kdy je cena stanovena smluvně dohodou autora a kupujícího předem.
Cenu stanoví galerie nebo agent Pokud autor využívá služeb galerie nebo agenta, tak určí cenu po poradě s ním nebo mu dá volnou ruku, neboť schopný galerista i agent mají dlouhodobý přehled o situaci na trhu s uměleckými díly a také a hlavně o poptávce, zájmu a možnostech kupujících v daném regionu. Galeristé spolupracují s cílem nalezení vhodných kupců děl jimi zastupovaných autorů. Galerista či agent je motivován smluvní provizí v řádu i desítek procent z ceny díla, ne však vždy přímo úměrnou jeho skutečným vynaloženým nákladům. Důležité zde je i zaměření galerie a její klientela. Mezi galeriemi a galeristy, potažmo mezi jejich přístupy a výsledky jsou v praxi velké rozdíly.
Místo nákupu a prodeje Nelze opomenout i samotný zájem a úroveň potenciálních kupců výtvarných děl, která může být velmi různorodá, stejně jako jejich ekonomická situace a solventnost. S tím souvisí i ekonomická úroveň a struktura regionu, kupní síla, kde autoři svá díla udávají a výskyt možné konkurence. Je velký rozdíl mezi centry, kde je možné nalézt cílové kupce, kteří výtvarná díla pojímají jako předměty investice nebo spekulace a naopak mezi regiony s převažující vrstvou se zájmem o dekorace. Ani zde však nikdo není prorokem, neboť jak je známo, levněji a kvalitněji lze mnohdy realizovat zajímavý nákup právě mimo centra umění, stejně jako pro náročného a solventního zájemce nečiní problém za účelem koupě navštívit centra, čehož se v praxi zhusta využívá.
Aukce a dražby Specifickou možností prodeje obrazů jsou aukce (dražby) uměleckých děl. Autor nebo komise stanoví tzv. vyvolávací cenu, která pokrývá honorář autora popř. i náklady dražby. Zde je možnost dosažení i velmi vysoké ceny vzhledem k renomé aukční síně, k účasti odborníků, sběratelů, investorů, spekulantů, mecenášů a jiných solventních zájemců, a to mnohdy i ze zahraničí (viz velmi úspěšné aukce obrazů F. Kupky apod.). Aukci však může uskutečnit i galerista nebo jiný subjekt či zájmová skupina. Výborných výsledků (i pro autory) dosahují aukce s charitativními cíli, pořádané jako součást nejrůznějších veřejných, kulturních, společenských a VIP akcí, kdy části vydražených cen putují na obecně prospěšné účely a pro kupující (jednotlivce nebo společnosti či firmy) je to věcí prestiže, zviditelnění a pozitivní reklamy.
Nákup a prodej na internetu Nákup či prodej hodnotnějších děl prostřednictvím internetu online není v praxi možný, je zde nezbytný přímý kontakt kupujícího s dílem podobně jako v galerii, na prodejní výstavě nebo na aukci. Je nutná přímá konfrontace a kontakt, přímé působení energetického potenciálu díla a působení další faktorů, jako je jeho reálná velikost, monumentálnost a proporce díla, jeho plastičnost, povrch, struktura, jemné detaily, barvy, umístění díla v přirozeném osvětlení a prostředí. To vše přímo dotváří a ovlivňuje působení, působivost a tím i hodnotu díla, potažmo jeho uměleckou i reálnou cenu.
Přímý prodej díla autorem Časem, s počtem skutečně přímo prodaných obrazů či jiných výtvarných děl a srovnáním jejich kvality a jejich prodejních cen dosáhnou autoři jisté praktické zkušenosti a cit, stejně jako má vybudovaný např. schopný galerista a jejich cena tak bude zájemci o koupi respektována. Vždy by však měli mít autoři výtvarných děl na paměti veškeré zde zmíněné faktory, aby svá díla zbytečně nepřeceňovali ani nepodceňovali a přitom byli jako autoři ze své tvorby plně uspokojeni a náležitě motivováni ke své další činnosti a vývoji. Dobře uplatněné výtvarné dílo je nedílnou součástí umělcova úspěchu.
Projekty a řešení (výběr)
INTERAKTIVNÍ TELEVIZE PRO VŠECHNY VĚKOVÉ KATEGORIE (2006) Projekt "Interaktivní televize pro všechny věkové kategorie" je projekt vhodný pro kabelové, pozemní i internetové šíření. Je postaven na principu vzájemného propojení a spolupráce dvou i více sousedících vnitrostátních i příhraničních mikroregionů jako základu vzniku sítě v rámci regionu evropského. Včetně zajištění programové struktury a originální myšlenky systému výroby obsahové náplně programů. Toto řešení je autorsky chráněno. Autor projektu.
CENINOVÝ PAPÍR A MATERIÁL PRO VÝROBU MINCÍ S DESINFEKČNÍM ÚČINKEM (2012) Řešení problematiky hygieny při styku a manipulaci s oběživem a ceninami. Zlepšení tohoto stavu použitím materiálů s desinfekčním účinkem, a to již při jejich výrobě. Technické řešení se týká papíru pro výrobu cenin, zejména bankovek (šeků, akcií, dokladů, letenek, dopisních známek, etiket a podobně) a taktéž i materiálu pro výrobu mincí a jiných předmětů užívaných v platebním styku. Toto technické řešení je částečně chráněno Úřadem průmyslového vlastnictví pod č. uv023408 .
MATERIÁL S DESINFEKČNÍM ÚČINKEM (2012) Řešení problematiky hygieny každodenního styku celé populace s různými předměty denní potřeby a předměty, jež nás obklopují a kterých se často dotýká mnoho osob, včetně dětí. Zlepšení tohoto stavu lze dosáhnout použitím materiálů s desinfekčním účinkem již při jejich výrobě nebo údržbě, případně jejich dodatečnou povrchovou úpravou takových předmětů v rámci běžné údržby. Toto technické řešení je chráněno Úřadem průmyslového vlastnictví pod č. uv023408 .
RYCHLEJŠÍ A HLADŠÍ OHOLENÍ (2012) Řešení se týká konstrukčního uspořádání hlavice holicího strojku. Holicí hlavice má na jedné holicí ploše řezné břity orientované pouze jedním směrem, tedy jejich aktivní řezací účinek je pouze v jednom směru pohybu holicí hlavice na jeden úchop holicího strojku, přičemž nutný zpětný vratný pohyb holicí hlavice holicího strojku na tento jeden úchop zůstává nevyužit. Toto technické řešení je chráněno Úřadem průmyslového vlastnictví pod č. uv023600 .
ZAŘÍZENÍ K MONITORINGU, DETEKCI A DIAGNOSTICE DRÁŽNÍCH VOZIDEL A JEJICH KOMPONENTŮ ZA JÍZDY (2012) Technické řešení se týká monitoringu, detekce a diagnostiky drážních vozidel pozemních, podzemních i nadzemních drah a jejich komponentů za jízdy, zejména drážních vozidel železničních, tramvajových a vozidel metra, závěsných, lanových a horských drah, zdvihadel, kolejových jeřábů, kabin a klecí výtahů, důlních a těžních zařízení. Toto technické řešení je chráněno Úřadem průmyslového vlastnictví pod č. uv023860 .
OCHRANA ČÁSTÍ ÚZEMÍ OHROŽENÉHO ČASTÝMI POVODNĚMI NEBO ZÁPLAVAMI (2013) Originální řešení snížení a regulace hladiny vodního toku v úseku ohroženém povodní a záplavou použitím zařízení, které zrychluje průtok vodního toku chráněným územím a tím způsobuje rychlejší odvod části tohoto toku z chráněného území, které by jinak volně protékalo korytem. Zařízení snižující hladinu rozvodňujícího se vodního toku v daném úseku částečným separátním zrychleným odvodem vody. Autor projektu a řešení.
LÉČBA ZÁVISLOSTÍ POMOCÍ PODPRAHOVÉHO I SMYSLY VNÍMANÉHO SDĚLOVÁNÍ (2014) Léčba je určená pro část populace ohroženou nejrůznějšími negativními návyky a závislostmi jako forma léčení a terapie anebo i jako prevence. Podstata této léčby je založena na vystavení léčených osob působení podprahových (anebo i smysly vnímaných) signálů (například neurolingvistického programování NLP, různých sugescí, hypnotických sugescí, informací, sdělení, změn, zákazů, příkazů, manipulací apod.). Toto působení může být vědomé - vyžádané léčeným anebo skryté, například naordinované či nařízené apod. Je zde jasná přidaná hodnota, přitom se jedná o léčbu nevyžadující farmaka, což znamená lepší výsledky, nižší náklady léčby, ochrana zdraví pacienta, ekologický dopad. Autor projektu a řešení. Léčba je určená pro část populace ohroženou nejrůznějšími negativními návyky a závislostmi, například patologickou závislostí na hraní nejrůznějších her, na požívání alkoholu, drog, psychotropních látek, kouření, a jinými negativními patologickými projevy chování a jednání apod. (tuto metodu lze prakticky využít i pro jakoukoli jinou manipulaci kohokoli, kdykoli a kýmkoli). Podstata léčby je založena na vystavení léčených (podprahově i smyslově ovlivňovaných) osob působení podprahových (i smysly vnímaných) signálů (informací pod prahem - limitem jejich smyslového vnímání). Média se standardním audio nebo audiovizuálním záznamem s přidaným podprahových (anebo i smysly vnímaným) sdělením (formálně i obsahově zaměřenými podle cíle, zájmu a potřeby léčeného) jsou například nejen různé standardní žánrove odlišné audiovizuální nosiče typu CD, DVD, apod., ale taktéž zmíněná podprahová (ale i smysly vnímaná) sdělení obsahující nejrůznější vysílaná či streamovaná díla, zpravodajství, různé tématicky zaměřené webové stránky a portály apod. Autor projektu a řešení.
KOMPLEXNÍ SYSTÉM ŘEŠENÍ BEZPEČNOSTNÍCH HROZEB V OBLASTECH KRITICKÉ INFRASTRUKTURY (2015) Skenování, sběr, uchovávání a vyhodnocování potřebných a užitečných informací směřující k prevenci, předcházení a řešení současných, budoucích a náhle vzniklých kritických situací. Oblast řešení se týká ochrany kritické infrastruktury, zejména pomocí osobních komunikátorů a mobilních zařízení jakožto nezávislých technologií komplexně a celoplošně. Autor projektu a řešení.
Výhody a přednosti spojení autorských, inovativních a parapsychologických činností Kombinace více činností a jejich současná realizace jedním subjektem je rychlejší, levnější a výhodnější
Současná realizace více činností z více oblastí a oborů jedním subjektem zaručuje jejich synergii, originalitu, exkluzivitu, rychlost řešení, úsporu času a nákladů, přímou osobní a neoficiální komunikaci i maximální diskrétnost. Nové, nekonvenční a originální kreativní nápady, vize, know-how, inovace a řešení mohou pomoci vyřešit každý problém. Všechny tyto činnosti mohou být realizovány v relativně krátkém čase podle jejich náročnosti. Možnost jednorázové i dlouhodobé spolupráce. Je prokázáno, že nic není dokonalé, a i současné řešení nebo novinka na trhu je již zastaralé a lze je kdykoli zlepšit. Všechno lze udělat a vyřešit lépe, rychleji, jednodušeji, levněji a efektivněji. Rozhodnutí je na vás.
V případě zájmu o využití výše uvedených činností nebo o jakoukoli jinou pomoc je podle charakteru této činnosti většinou nezbytná osobní komunikace. To neplatí u psychoterapie online, u konzultace po emailu a u okamžité online terapie. Poradenství, konzultace, rychlou pomoc nebo řešení jakýchkoli jiných problémů po telefonu a internetu není možné z časových, praktických i jiných důvodů poskytovat. Záležitosti tohoto typu se obvykle řeší osobně a diskrétně.
"Představivost je důležitější než znalosti. Znalosti jsou omezené, zatímco představivost obklopuje celý svět, podněcuje pokrok, dává zrození vývoji." (Albert Einstein)
* Doporučené články a odkazy Články
Umělá inteligence a její využití k vytváření uměleckých děl a vynálezů
Odkazy
Scénáře - pořady, filmové a jiné scénáře
MOBIL +420 608 665 185
Copyright © 2003-2024 Otakar Jalůvka. Všechna práva vyhrazena. All rights reserved. VEHUIAH
Otakar Almatir Jaluvka - author and writer, creative and innovator, parapsychologist, psychotronics, occultist and esotericist. Writing any texts, innovative problem solving, research and practical use of parapsychology, psychotronics, occultism and esoterics. https://www.jaluvka.com/author.htm Otakar Almatir Jaluvka - author and writer, creative and innovator, parapsychologist, psychotronics, occultist and esotericist. Writing any texts, innovative problem solving, research and practical use of parapsychology, psychotronics, occultism and esoterics. https://www.jaluvka.com/author.htm Index. Otakar Almatir Jaluvka - author and writer, creative and innovator, parapsychologist, psychotronics, occultist and esotericist. I write any texts, I solve problems creatively and innovatively, I research and practically use parapsychology, psychotronics, occultism and esoterics. https://www.jaluvka.com/author.htm https://www.jaluvka.com/blogg.htm Blog. Otakar Almatir Jaluvka - author and writer, creative and innovator, parapsychologist, psychotronics, occultist and esotericist. Writing any texts, innovative problem solving, research and practical use of parapsychology, psychotronics, occultism and esoterics. https://www.jaluvka.com/author.htm Creation Otakar Almatir Jaluvka - author and writer, creative and innovator, parapsychologist, psychotronics, occultist and esotericist. Writing any texts, innovative problem solving, research and practical use of parapsychology, psychotronics, occultism and esoterics. https://www.jaluvka.com/author.htm Samples Otakar Almatir Jaluvka - author and writer, creative and innovator, parapsychologist, psychotronics, occultist and esotericist. Writing any texts, innovative problem solving, research and practical use of parapsychology, psychotronics, occultism and esoterics. https://www.jaluvka.com/author.htm Contacts Otakar Almatir Jalůvka - autor a textař, kreativec a inovátor, parapsycholog, psychotronik, biotronik, okultista a esoterik. Psaní jakýchkoli textů, inovativní řešení problémů, výzkum a praktické využití parapsychologie, psychotroniky, biotroniky, okultismu a esoteriky. https://www.jaluvka.com Otakar Almatir Jalůvka - autor a textař, kreativec a inovátor, parapsycholog, psychotronik, biotronik, okultista a esoterik. Psaní jakýchkoli textů, inovativní řešení problémů, výzkum a praktické využití parapsychologie, psychotroniky, biotroniky, okultismu a esoteriky. https://www.jaluvka.com Index. Otakar Almatir Jalůvka – autor a textař, kreativec a inovátor, parapsycholog, psychotronik, biotronik, okultista a esoterik. Píši jakékoli texty, kreativně a inovativně řeším problémy, zkoumám a prakticky využívám parapsychologii, psychotroniku, biotroniku, okultismus a esoteriku. https://www.jaluvka.com/blog.htm Blog. Otakar Almatir Jalůvka - autor a textař, kreativec a inovátor, parapsycholog, psychotronik, okultista a esoterik. Psaní jakýchkoli textů, inovativní řešení problémů, výzkum a praktické využití parapsychologie, psychotroniky, okultismu a esoteriky. https://www.jaluvka.com Tvorba Otakar Almatir Jalůvka - autor a textař, kreativec a inovátor, parapsycholog, psychotronik, okultista a esoterik. Psaní jakýchkoli textů, inovativní řešení problémů, výzkum a praktické využití parapsychologie, psychotroniky, okultismu a esoteriky. https://www.jaluvka.com Ukázky Otakar Almatir Jalůvka - autor a textař, kreativec a inovátor, parapsycholog, psychotronik, okultista a esoterik. Psaní jakýchkoli textů, inovativní řešení problémů, výzkum a praktické využití parapsychologie, psychotroniky, okultismu a esoteriky. https://www.jaluvka.com Kontakty Oponentura, oponování, oponent Inovace a inovování Know-how, řešení, ochrana know-how, utajení Zlepšovací návrhy a zlepšování Patenty - užitné vzory - ochrany Úspory - úsporné řešení - úsporné opatření - nové zdroje úspor Nová metoda řešení skrytých problémů společností a firem Opposition - opposition procedure - opposed - opponent Innovation - innovating - means - aims - findings Know-how - designs - development - solution Improvement proposal - solution Patents - utility designs - protect Reserve funds - budget solution - economy drive - new source of savings New way solution hidden trouble communities and companies Esoterika - astrologie, jasnovidectví, věštění, výklad karet Tarot Esoterika - Kosmická energie a její využití v praktickém životě Esoterika - Léčitelství a terapie, biotronika, práce s energiemi Esoterika - Okultismus, spiritismus, bílá a černá magie, voodoo, záhady Parapsychologie - ESP - mimosmyslové vnímání - transcendence - podvědomí - trans Esoterika - psychotronika, parapsychologie, ESP, jasnovidectví, léčitelství, biotronika, okultismus, spiritismus, magie Esoterics - Clairvoyance, Divination, astrology, Tarot card Esoterics - Cosmic energy - healing and therapy in businesslike life Esoterics - Healing and therapies, biotronic, working with energies, zones Esoterics - Occultism, spiritism, white and black magic, hoodooism, bane, mystery Esoterics - Parapsychology - ESP - extra sensory perception - unconscious - trance Esoterics - parapsychology ESP, Clairvoyance and Divination, Healing and therapy, medicine man, occultism, spiritism, magic Sponzorování a sponzorství – výhody a možnosti investování do sponzoringu Sponsoring and sponsorship - benefits and possi investing in sponsorship Otakar Jalůvka prodává super auto velmi levně Otakar Jaluvka sells super car very cheap video clip story Mr.Silver - video klip disko hudba tanec Mr.Silver - video clip disco music dance Materiál s desinfekčním účinkem Hlavice holicího strojku pro holení více směry Zařízení k monitoringu, detekci a diagnostice drážních vozidel a jejich komponentů za jízdy Material with desinfection effect Warheads shaver machine tool for shin any more directions Apparatus to monitoring, detection and diagnostics rail vehicle and their components on the run sitemap.xml sitemap-image.xml sitemap-video.xml Otakar Almatir Jalůvka - autor, textař, inovátor, parapsycholog a esoterik. Psaní jakýchkoli textů, inovativní řešení problémů, výzkum a praktické využití parapsychologie a esoteriky. https://www.jaluvka.com Otakar Almatir Jalůvka - autor, textař, inovátor, parapsycholog a esoterik. Psaní jakýchkoli textů, inovativní řešení problémů, výzkum a praktické využití parapsychologie a esoteriky. https://www.jaluvka.com Otakar Almatir Jalůvka - autor, textař, inovátor, parapsycholog a esoterik. Psaní jakýchkoli textů, inovativní řešení problémů, výzkum a praktické využití parapsychologie a esoteriky. https://www.jaluvka.com Otakar Almatir Jaluvka - author, writer, innovator, parapsychologist and esotericist. Writing any texts, innovative problem solving, research and practical use of parapsychology and esoterics. https://www.jaluvka.com/author.htm Otakar Almatir Jaluvka - author, writer, innovator, parapsychologist and esotericist. Writing any texts, innovative problem solving, research and practical use of parapsychology and esoterics. https://www.jaluvka.com/author.htm Otakar Almatir Jaluvka - author, writer, innovator, parapsychologist and esotericist. Writing any texts, innovative problem solving, research and practical use of parapsychology and esoterics. https://www.jaluvka.com/author.htm Otakar Almatir Jalůvka - autor, textař, inovátor, parapsycholog a esoterik. Psaní jakýchkoli textů, inovativní řešení problémů, výzkum a praktické využití parapsychologie a esoteriky. https://www.jaluvka.com Otakar Almatir Jalůvka - autor, textař, inovátor, parapsycholog a esoterik. Psaní jakýchkoli textů, inovativní řešení problémů, výzkum a praktické využití parapsychologie a esoteriky. https://www.jaluvka.com Know-how - Otakar Jalůvka – nezávislý autor, kreativec a esoterik. Psaní jakýchkoli textů, kreativní řešení problémů, výzkum a praktické využití esoteriky pro větší úspěch a vyšší zisk. Oponentura a oponování - autorská a kreativní činnost - Otakar Jalůvka – nezávislý autor, kreativec a esoterik. Psaní jakýchkoli textů, kreativní řešení problémů, výzkum a praktické využití esoteriky pro větší úspěch a vyšší zisk. Otakar Almatir Jalůvka - autor, textař, inovátor, parapsycholog a esoterik. Psaní jakýchkoli textů, inovativní řešení problémů, výzkum a praktické využití parapsychologie a esoteriky. https://www.jaluvka.com Otakar Almatir Jalůvka - autor, textař, inovátor, parapsycholog a esoterik. Psaní jakýchkoli textů, inovativní řešení problémů, výzkum a praktické využití parapsychologie a esoteriky. https://www.jaluvka.com Otakar Almatir Jalůvka - autor a textař, kreativec a inovátor, parapsycholog, psychotronik, okultista a esoterik. Psaní jakýchkoli textů, inovativní řešení problémů, výzkum a praktické využití parapsychologie, psychotroniky, okultismu a esoteriky. https://www.jaluvka.com Otakar Almatir Jalůvka - autor, textař, inovátor, parapsycholog a esoterik. Psaní jakýchkoli textů, inovativní řešení problémů, výzkum a praktické využití parapsychologie a esoteriky. https://www.jaluvka.com Otakar Almatir Jalůvka - autor, textař, inovátor, parapsycholog a esoterik. Psaní jakýchkoli textů, inovativní řešení problémů, výzkum a praktické využití parapsychologie a esoteriky. https://www.jaluvka.com Otakar Almatir Jalůvka - autor, textař, inovátor, parapsycholog a esoterik. Psaní jakýchkoli textů, inovativní řešení problémů, výzkum a praktické využití parapsychologie a esoteriky. https://www.jaluvka.com Otakar Almatir Jalůvka - autor, textař, inovátor, parapsycholog a esoterik. Psaní jakýchkoli textů, inovativní řešení problémů, výzkum a praktické využití parapsychologie a esoteriky. https://www.jaluvka.com Otakar Almatir Jalůvka - autor, textař, inovátor, parapsycholog a esoterik. Psaní jakýchkoli textů, inovativní řešení problémů, výzkum a praktické využití parapsychologie a esoteriky. https://www.jaluvka.com Otakar Almatir Jalůvka - autor, textař, inovátor, parapsycholog a esoterik. Psaní jakýchkoli textů, inovativní řešení problémů, výzkum a praktické využití parapsychologie a esoteriky. https://www.jaluvka.com Esoterika, Psychotronika, Parapsychologie, ESP, jasnovidectví, léčitelství a terapie, okultismus, magie. Otakar Almatir Jalůvka - autor, textař, inovátor, parapsycholog a esoterik. Psaní jakýchkoli textů, inovativní řešení problémů, výzkum a praktické využití parapsychologie a esoteriky. https://www.jaluvka.com Otakar Almatir Jalůvka - autor a textař, kreativec a inovátor, parapsycholog, psychotronik, okultista a esoterik. Psaní jakýchkoli textů, inovativní řešení problémů, výzkum a praktické využití parapsychologie, psychotroniky, okultismu a esoteriky. https://www.jaluvka.com Otakar Almatir Jalůvka - autor, textař, inovátor, parapsycholog a esoterik. Psaní jakýchkoli textů, inovativní řešení problémů, výzkum a praktické využití parapsychologie a esoteriky. https://www.jaluvka.com Otakar Almatir Jalůvka - autor, textař, inovátor, parapsycholog a esoterik. Psaní jakýchkoli textů, inovativní řešení problémů, výzkum a praktické využití parapsychologie a esoteriky. https://www.jaluvka.com Otakar Almatir Jalůvka - autor a textař, kreativec a inovátor, parapsycholog, psychotronik, okultista a esoterik. Psaní jakýchkoli textů, inovativní řešení problémů, výzkum a praktické využití parapsychologie, psychotroniky, okultismu a esoteriky. https://www.jaluvka.com Otakar Almatir Jalůvka - autor, textař, inovátor, parapsycholog a esoterik. Psaní jakýchkoli textů, inovativní řešení problémů, výzkum a praktické využití parapsychologie a esoteriky. https://www.jaluvka.com Otakar Almatir Jalůvka - autor, textař, inovátor, parapsycholog a esoterik. Psaní jakýchkoli textů, inovativní řešení problémů, výzkum a praktické využití parapsychologie a esoteriky. https://www.jaluvka.com Otakar Almatir Jalůvka - autor a textař, kreativec a inovátor, parapsycholog, psychotronik, okultista a esoterik. Psaní jakýchkoli textů, inovativní řešení problémů, výzkum a praktické využití parapsychologie, psychotroniky, okultismu a esoteriky. https://www.jaluvka.com Otakar Almatir Jalůvka - autor a textař, kreativec a inovátor, parapsycholog, psychotronik, okultista a esoterik. Psaní jakýchkoli textů, inovativní řešení problémů, výzkum a praktické využití parapsychologie, psychotroniky, okultismu a esoteriky. https://www.jaluvka.com Otakar Almatir Jalůvka - autor a textař, kreativec a inovátor, parapsycholog, psychotronik, okultista a esoterik. Psaní jakýchkoli textů, inovativní řešení problémů, výzkum a praktické využití parapsychologie, psychotroniky, okultismu a esoteriky. https://www.jaluvka.com Otakar Almatir Jaluvka - author and writer, creative and innovator, parapsychologist, psychotronics, occultist and esotericist. Writing any texts, innovative problem solving, research and practical use of parapsychology, psychotronics, occultism and esoterics. https://www.jaluvka.com/author.htm
|